نوار تیپ بغل دوخت یا پلاک دار؟
نوشته شده توسط : پارس زانوس

وقتی صحبت از نوار تیپ آبیاری و لوله پلی اتیلن می شود، باید از هر دو مدل نوار تیپ بغل دوخت یا نوار تیپ پلاک دار صحبت کنیم. اما این که کدام یکی بهترین نوع نوار تیپ آبیاری هستند و چه قدر به کار کشاورزی می آیند، کمتر صحبت شده است. نوار آبیاری قطره ای یک نوع نوار نازک پلی اتیلن است که برای سیستم آبیاری قطره ای استفاده می شود. دو مدل کلی دارد: نوار تیپ بغل دوخت و نوار تیپ پلاک دار که هر دو، ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. هیچ کدام از این دو را به جای همدیگر نمی توان استفاده کرد.

در این یادداشت، در مورد بهترین مدل نوار تیپ صحبت می کنیم که برای کشاورزی مدرن و باغ و مزرعه شما مناسب باشد. با توجه به مدل آبیاری، نوع گیاهان، نوع خاک و… می توانید در مورد نوار تیپ بغل دوخت یا پلاک‌دار خود تصمیم بگیرید.

مشکلات نوار تیپ بغل دوخت

روزنه های این نوار تیپ خیلی ریزتر از نوار تیپ پلاک دار است. به همین دلیل، اگر در جایی قرار بگیرند که املاح آب زیاد باشد، امکان گرفتگی در روزنه ها بیشتر است. کشاورز باید هر چند وقت یک بار به نوار تیپ بغل دوخت سر بزند تا از نبود گرفتگی در مسیر آبیاری مطلع شود.

نوار تیپ بغل دوخت محدوده کمتری را خیس می کند و نسبت به لوله آبیاری، آب کمتری هدر می دهد. با این حال، ممکن است آبی که به گیاه می رسد، کمتر از چیزی باشد که انتظارش را دارد. در کنار ضعیف شدن ریشه، ممکن است ساقه ها و شاخه های کم جانی هم از گیاه شاهد باشیم.

ادامه مطلب در نوار تیپ بغل دوخت یا پلاک دار

 

 

 

 

 

.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: